Χτίστε την καλύτερη φήμη για το ξενοδοχείο σας!

Η φήμη μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο και πως αυτή διαμορφώνεται έχει πλέον εξέχουσα θέση στην κριτική των υποψήφιων πελατών σας. Αυτός αλώστε είναι και ο βασικός λόγος από τον οποίο προκύπτει η ανάγκη διαχείρισης της «ηλεκτρονικής σας φήμης». Στις μέρες μας συνηθίζουμε όταν κάνουμε ηλεκτρονική κράτηση σε ένα ξενοδοχείο, πρώτα να κάνουμε αναζήτηση στη google για περισσότερες πληροφορίες και φυσικά να διαβάσουμε κριτικές από παλιότερους επισκέπτες. Αυτά ακριβώς τα δυο βήματα που ακολουθεί ο καθένας μας θα εξετάσουμε σε αυτό το άρθρο, μιας και επηρεάζουν άμεσα την εικόνα και επιρροή που έχουν στους δυνητικούς σας πελάτες.

Όσες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις αποτυγχάνουν να διαχειριστούν σωστά τη φήμη τους στο διαδίκτυο, συχνά παρατηρούν μείωση στις online κρατήσεις τους σε μεγάλο βαθμό. Αν έχετε παρατηρήσει κάτι τέτοιο στις online κρατήσεις σας θα ήταν καλό να επενδύσετε χρόνο παρακολουθώντας και παρατηρώντας τους λόγους που ενδεχομένως οδήγησαν τους μελλοντικούς σας πελάτες να εγκαταλείψουν τη σελίδα σας ή να ακυρώσουν κάποια κράτηση. Για να είμαστε ακριβείς στις μέρες μας η ψηφιακή σας εικόνα και φήμη οφείλει να είναι μεταξύ των κορυφαίων σας προτεραιοτήτων.

Ακόμα και αν συναντάτε δυσκολίες στη διαχείριση μια τέτοιας κατάστασης, μπορούμε να σας δώσουμε βασικές και πρακτικές συμβουλές που σε πρώτο επίπεδο η εφαρμογή τους θα βοηθήσει σημαντικά την ξενοδοχειακή σας επιχείρηση.

Βήμα Πρώτο – Google It!

Το πρώτο σημαντικό βήμα από το οποίο πρέπει να ξεκινήσετε είναι να κάνετε μια απλή αναζήτηση του ξενοδοχείου σας στη google. Τα αποτελέσματα που θα σας εμφανίσει είναι ουσιαστικά και ο οδηγός πάνω στον οποίο πρέπει να βασιστείτε για να οργανώσετε τη κατάλληλη στρατηγική, ώστε να κερδίσετε περισσοτέρους δυνητικούς πελάτες.

Βήμα Δεύτερο – Απαντήστε σε σχόλια και κριτικές

Αν και φαντάζει χρονοβόρο, αποτελεί μια πολύ σημαντική διαδικασία για τη βελτίωση της φήμης σας. Ακόμα και αν η κριτική σε σχόλια, όπως σε πλατφόρμες TripAdvisor είναι θετικά, είναι σημαντικό να απαντήσετε, έστω με ένα «Ευχαριστούμε» ή κάτι σχετικό, δείχνοντας έτσι την εκτίμηση στους πελάτες σας. Από την άλλη εκεί που οφείλετε να δώσετε εξαιρετική έμφαση είναι στις αρνητικές κριτικές. Πρώτον, γιατί έτσι θα αποδημήσετε στοιχεία που θα σας βοηθήσουν σε επόμενα βήματα και δεύτερον για να απαντήσετε άμεσα. Η σωστή πρακτική είναι να αποφύγετε δικαιολογίες αν συναντήσετε μια αυστηρή κριτική, τουναντίον μια απάντηση που θα ευχαριστεί τους πελάτες για τον χρόνο τους και πως θα διαθέσετε τα σχόλια τους προς προσπάθεια για βελτίωση υπηρεσιών είναι μια καλή ιδέα. Με αυτό τον τρόπο πέρα από σεβασμό στους πελάτες σας αποδεικνύετε επαγγελματικό προφίλ που διαθέτει κυρός και κατανόηση.

Βήμα Τρίτο – Ενθαρρύνετε τις κριτικές

Όπως αναφέραμε παραπάνω, απαντώντας σε όλες τις κριτικές αποδεικνύει τον επαγγελματισμό σας ως ξενοδοχειακή επιχείρηση. Εφόσον λοιπόν εκτελέσετε αυτό το βήμα, το επόμενο είναι να ενθαρρύνετε τους φιλοξενουμένους σας να κάνουν κριτική και σχόλια σε πλατφόρμες ηλεκτρονικής κράτησης ή και στο official website του ξενοδοχείου σας. Είναι πολύ πιο απλό από όσο ακούγεται. Για παράδειγμα, κατά την αποχώρηση τους από το ξενοδοχείο θα μπορούσατε να προτείνετε να επισκεφτούν τη σελίδα σας αφήνοντας κάποιο σχόλιο ή κάποια κριτική ή έπειτα από την αποχώρηση να επιδιώκατε να κερδίσετε σχόλια για τη διαμονή τους μέσω newsletter.

Βήμα Τέταρτο – Η παρουσία σας στα Social Media

Όπως έχουμε δει και σε προηγούμενο άρθρο τα social media αποτελούν πλέον τον πυρήνα του digital marketing και στον ξενοδοχειακό επιχειρηματικό τομέα. Αυτό από μόνο του τα καθιστά κινητήρια δύναμη για την επιτυχία της επιχείρησης σας. Επομένως. τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν και αυτά ένα μέσω απόκτησης δυνητικών πελατών. Ωστόσο το σωστό θα ήταν να κρατήσετε τον ίδιο επαγγελματισμό σε χαρακτήρα, αντιπροσωπεύοντας το brand name σας, πάρα ένα φιλικό και ανάλαφρο πρόσωπο που απέχει από τις υπηρεσίες σας ή τη ποιότητα τους.